nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, December 20, 2004

annorlunda

Jag fick frågan av en tjej som inte har några egna barn om det verkligen var så fantastiskt att få barn?. Eh, NU börjar jag tycka det men mest av allt är det annorlunda. Jag gör saker som jag aldrig trodde jag skulle göra, hade heller aldrig funderat på att det skulle vara ett problem. Som tex fick Nora feber igår och hade i morse fortsatt temp vilket medförde att hon var ganska ledsen och ville bli buren mest hela tiden. Detta gjorde att jag fick gå på toaletten med en bebis hängande på magen (i sele!) och när jag skulle duscha fick Nora sitta i babysittern utanför och lyssna på när jag låtsatssjöng "Idas sommarvisa"!?! Du ska inte tro det bli sooommaaar, ifall inte la la la laa.. Men värsta värsta var när vi några timmar senare var på apoteket; står i kön för att köpa alvedon då ställer sig en kärringdj-l före mig i kön. Huggormen (Jag alltså) fräste "Ursäkta, jag står i kö" Då skakar hon arrogant på huvudet och himlar med ögonen och säger "Mäh, du har ju en stor barnvagn". Jag funderade på om jag skulle köra på hennes hälsenor men ville inte riskera att hennes broddar skulle punktera barnvagnsdäcken. Satkärring!

1 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home