nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Sunday, December 19, 2004

julshopping

Konstigt nog har jag vant mig vid att vakna till att Nora skriker "iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" med sina allra högsta toner men vad jag däremot inte vant mig vid är hennes illltjut när vi är ute bland folk.
Jag tycker oxå att det är oerhört jobbigt att vara inne på ett varuhus fullt med folk som julshoppar. Det är svettigt och trångt och irritationen hänger i luften och ännu värre blir det med höga toner ala Nora. Jag vet!!!! Men människor kan verkligen stirra surt på en, som om man just förlorat rätten att leva när ens unge skriker och som om jag skulle kunna få henne att tysna lättare bara för att folk glor irriterat på oss. Det är bättre här ute i skogen här kan hon skrika bäst hon vill. Det är bara jag pappan och räven som hör henne iallafall!!

1 Comments:

  • At 7:56 pm , Blogger Minna said...

    Underbart! Jag älskar att glo på föräldrar till ungar som ksriker. Fast det brukar inte vara småbarnföräldrar utan sånna som har med sig skrikiga sjuåringar eller äckliga finniga tonåringar.

    Minna

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home