nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Friday, December 31, 2004

redan fredag

Det är redan fredag, dvs kl är över 12 och vi alla är vakna. Japp, lilla Nora oxå. Att det är svårt att få henne till ro vet vi men så här trasslig brukar hon inte vara, klockan är ju för bövelen midnatt.. Men jag tror att eftersom både Jag och Jörgen är småsjuka så är det inte omöjligt att hon oxå har ont i halsen. Kan bebisar ha ont i halsen? Tycker att hon låter lite hes när hon protesterar mot sovandet. Känns som vi försökt ALLT! Ja, till och med att försöka lägga henne i vagnen med overallen på. Hon brukar ju somna när vi går ut så.. men det gick icke! Det västa är att hon är på bra humör och bara skrattar så det är verkligen skitsvårt att inte besvara hennes flin. Man står där och vaggar vagnen och så försöker man smygglutta ner för att se om hon somnat men man möts av ett stort flin. Hon är ju för söt.. Men imorgon ska mormor och morfar Perre va barnis när vi går upp till Malin för att slå klackarna i taket då kan hon va vaken bäst hon vill! Jag funderar över morgondagens klädval. Vad har man på sig när man går till grannen på nyårsfirande? Man vill ju gärna inte bli betraktad som looser om man kommer i för slappa kläder. Vidjakostymen - joggingoverall kanske? What ever, de andra har oxå småbarn så de borde ju veta hur det är. Trist bara om de har balklänningarna på så kommer jag i mina mammajeans. Har räknat ut att jag haft dem på min i 1 år!!! Valuta för pengarna i allafall. Suck!
Gott nytt år på er!












0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home