nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, January 17, 2005

bakåtkryp

Med risk för att låta som min morsa.. För 5 månader sen vid den här tiden låg vi på Huddinge BB support och mös med Nora som då var ca 16 timmar gammal. Detta innebär att Nora blir 5 månader idag. Hurra hurra för henne! Då förstod jag nog inte hur glad och hopp i hej jag skulle bli för hennes dagliga framsteg. (Jag skulle ju fortsätta leva mitt liv och hon skulle bara hänga med. Trodde jag!) Men superstolt kan jag meddela att hon numera sover på mage, står på alla fyra och gungar fram och tillbaka i korta stunder och hon har börjar förflytta sig. Hon skjuter sig bakåt så nu kan man hitta henne lite längre bort än där man la henne. Måste ju då berätta att första kvällen efter att katten varit på Bagis (efter slagsmål) och fått en plaststrut på skallen backade han runt här i huset och Nora backade på golvet, Jörgen skojade och undrade "vad gör vi för fel med dem?"
Måndag och vi har varit på babysimmet för 2 ggn. Det är så himla roligt, det tyckte Nora med tills vi dök med henne. Det gick bra men hon blev nog överraskad så hon knorrade lite utan att bli ledsen. Hon dök 4 ggr och efter varje ggn glodde hon på oss med stora ögon som "va fan gör ni???" Men nu har hon gjort det och hon gjorde det med stil...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home