nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, January 20, 2005

borstade ögonbryn

I julklapp fick jag av Jörgen presentkort på ansiktsbehandling på salong HN och det har jag gjort ikväll. Sååå himmelens skönt, i nästan 2 timmar blev jag tvättad, masserad, klämd på, handmasserad, verkligen pillad på (?). När jag låg där och blundade och vi tillochfrån förde en ganska knackig och torftig konversation funderade jag på vem eller vilken typ av människor som väljer att bli "hudterapeuter". Denna undran började när denna Henrietta (med Lidingö-dialekt) konstaterade
- när din pojkvän var inne och köpte presentkortet visste han verkligen vad han ville ha. Killar brukar inte ha koll på frans-brynfärgning. Hade du önskat dig det?
- Jag svarar "nej, det måste han snappat upp nån gång.
- Guuuud va gulligt!
Då jag verkligen verkligen började fundera var när hon sa"Jag gillar att jobba m bryn, man kan göra så mycket! Jag hade en polsk kvina som borstade dem neråt, jag föreslåg att hon skulle borsta dem uppåt istället. Vi kompromissade till slut. Det är intressant." Eh, va?? Tänkte jag..

1 Comments:

  • At 8:47 am , Blogger Minna said...

    Vilken brutta... komiskt att hon hade Lidingödialekt. Jag trodde att alla som jobbade på skönhetssalonger söder om city kom ifrån Farsta och Bagarmossen.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home