nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, January 05, 2005

ledare

Som ni vet är jag allergisk mot självutnämda ledare och jag trodde att jag skulle slippa sånna under mammaledigheten men inte. I våran BVC-grupp finns 2 självupptagna tjejer som bara pladdrar om sig själva och sina ungar, lyssnar inte för 5 öre. De 2 har på eget initiativ tagit komandot över våra onsdagspromenader. "idag ska vi grilla korv" "idag ska vi gå till det cafét" "idag ska vi gå dit" och jag försöker tänka att det är trevligt att nån tar iniativet men jag får paniiik. Hatar den typen av människor! Det började faktiskt med att ena tjejen ändrade tiden för promenaden när hon upptackte att hennes unge var morgonpigg så då träffades vi en timma tidigare istället. Det var cool men sen kom alla utflyckter som de hade bestämt och innan jul ringde de och hade bestämt att vi skulle ge våran barnmorska en julblomma och jag bara ruttnar. Jag har inget emot att ge barnmorskan en blomma men att stå bakom dessa pladdertackor och se dum ut. Sen fick jag höra av våran polare Anneli som oxå är med i gruppen att hon stått och väntat idag på folk för att de skulle dyka upp till onsdagspromenaden, ingen dyker upp så hon börjar ringa runt till de övriga då visar det sig att de ändrat tiden och redan är ute och går. Då har "ledarna" ändrat tiden och dessutom mage att bara ringa och tala om det för vissa. Jag skiter i promenaden, jag gillar att gå med Anneli och Julian, men jag blir sååå dj-a irriterad på jag-tror-jag- är chef-fasoner. Fan, reagerar inte de andra tjejerna på att de beter sig som hundar - de tom måste gå först i barnvagnsklungan. Bläää för dem!

1 Comments:

  • At 12:11 pm , Blogger Minna said...

    Usch! Jag hejjar på dig och Anneli. Ner med de där andra. Bryt dig loss.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home