nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Friday, January 28, 2005

magsjuka

Vårat flyt har vänt. Efter babysimmet i måndags vände vårat sov-flyt med Nora och sen dess har vi stökat precis som vanligt. Gårdagen var värst; från 20.45 till 00.15 höll vi på innan vi fick henne att sova och det skär ju i hjärtat att höra henne så ledsen och så hysterisk och som sagt ingenting hjälper. Inte ens att få komma upp. Hennes icke-vilja att inte sova fortsatte idag under dan men det verkar som det bara gynnade oss, för hon var helt färdig ikväll och somnade kl 20 med endast lite stök som är hanterbart. Men jag undrar hur hon blir när hon blir fjortis - om hon har den här viljan och humöret redan nu???
Imorgon ska vi födelsedagsfest hos mormors nya kille, ha ha ha, Perre fyller år så imorgon ska vi träffa släkten. Ska bli kul! Jag frågade morsan va Perre önskade sig då svare hon "det vet jag inte men JAG vill att han får X." Så jag hoppas han blir glad för det. Jag fick ett SMS förut som inte var så kul, Noras polare Julian har fått magsjuka med feber och en massa kräk, han fick sova på akuten. Stackars liten, stackars hans mamma och pappa oxå föresten. Fan va maktlös man kan känna sig med dessa småttingar.

1 Comments:

  • At 1:30 am , Blogger Minna said...

    Kl. 01.27. jag kände mig just maktlös när min McD mat höll på att frysa till is när jag sprang (ja på riktigt) hem från Gullmars i snön.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home