nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, January 12, 2005

surisar

Nu när jag flyttat från Årsta och inte längre åker buss 160 (som är känd för alla sura pensionärer som sitter ytterst m en kasse uppställd på innersta sätet och vägrar flytta på sig) har jag nästan glömt bort hur provocerad och arg jag kan bli på "silverbollarna" men idag fick jag tillbaka förnimmelsen! Stod i kön Vivo, ganska mycket folk, och en kärring som tränger sig fram till kassörskan och fräser "har ni inga kassörskor här eller?" då känner jag hur min puls hastigt ökar och jag måste börja djupandas. Sen ställer sig surkärringen bakom mig och muttrar till sin tillika sura tantkompis "att killen som sitter i kassan e ny här" och samma andetag säger hon "ja, han är ju såå långsam, man undrar ju vad han håller på med". Som tur är jag där med en av mina promenadkompisar och hon känner inte till mitt agg mot dessa silverbollar så hon uppfattar inte situationen och pladdrar på om nått annat. Tur att Anna var med och distraherade mig annars hade jag nog fått ett utbrott på kärringen. Killen i kassan hörde troligen hennes gnäll för när han gav mig min växel skakade hans händer. Kan man inte öppna speciella affärer för sura människor? Där kan sura bittra kassörskor jobba och gnälliga pensionärer handla. Så slipper vi att ha med surisar att göra!

3 Comments:

  • At 8:51 am , Blogger Minna said...

    Bra idé med affären. Dit ska jag gå.

     
  • At 10:44 am , Anonymous Anonymous said...

    Jag har verkligen utvecklat idén.Döpa om en station på T-banan ex "Bittra torget" eller "Suras strand"........

    När man stiger av där så vet man spelreglerna......fniss
    /mormor

     
  • At 10:48 am , Anonymous Anonymous said...

    Jag har verkligen utvecklat idén.Döpa om en station på T-banan ex "Bittra torget" eller "Suras strand"........

    När man stiger av där så vet man spelreglerna......fniss
    /mormor

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home