nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, January 11, 2005

tjänstemän

Jörgen konstaterade skrattande att jag kommer på så mycket men det är väl så när man har mycket tid att fundera på, då kommer man på en massa saker; en del saker är bra och en del är mindre bra! Dagens "Jag har kommit på en grej" är att jag ska gå och lägga mig tidigare på kvällen för att vara utsövd på morgon och då ha min egna tid när Nora sover. Då kan jag duscha, käka frulle, maila lite (Låter som teliareklamen, jag är tjänsteman; jag mailar lite å så - som för övrigt är en skitrolig reklam!) så jag är färdig när hon vaknar.Tills idag har jag haft min egna tid nu på kvällen när hon nattats men det innebär att jag är så trött på morgonen så jag sover tills hon väcker mig och sen blir det dj-t körigt. Det roligaste är att så fort Jörgen kommer hem så måste jag berätta att "jag har kommit på en grej" och denna upptäckt känns alltid lika viktigt och det är väl kanske därför som jag varenda kväll låter som jag kommit på botemedlet till AIDS medans det för det mesta är svaret på små banala saker. Jag hade faktiskt kommit på 2 bra saker idag men jag har glömt vad det andra var!

Fortfarande lite uppspelt efter gårdagens babysim - längtar redan tills nästa måndag!

3 Comments:

  • At 7:54 am , Anonymous Anonymous said...

    Jag har kommit på hur jag skriver komentarer!!!!
    /mormor Ewa

     
  • At 8:32 am , Blogger Minna said...

    Jag är numera tjänsteman på en statlig myndighet. Det betyder att jag kan surfa in på Expressen och Aftonbladet hur ofta som heslt. Dock inte under enhetsmötet som börjar om en halvtimma. Tur att jag får betalt... zzzzz

     
  • At 8:47 am , Anonymous Anonymous said...

    Tjänsteman.....
    Ja det e väl det man e.
    Skall skicka en kloroformindränkt trasa för användning när krabaten bestämmer sig för att agera "grävling" istället för att sova.
    So long
    WHO? - han på WHO

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home