nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Saturday, January 29, 2005

unga örnar

idag har vi varit ute i kylan och grillat korv med malin och dennis här i vidja. Genom stock och sten drog jag barnvagnen med Nora som tittade storögt på mig. Med dubbla långjalingar och militärsocker börjar jag komma in i skogsmullelivet men jag glömde bort att ta med sittunderlägg. Ett sånt man hade på unga örnar, en tidning i en plastpåse, skulle ha impat på Dennis iallfall. Malin gick nog oxå på u.ö!? Om jag inte minns fel var vi med endast ett kort tag för att få åka med på ett läger. Vässarö? I vilket fall som helst var det jätteskönt, när vi kom tillbaka luktade vi eld och lilla Nora var alldeles röd om kinderna. Tänk att det är så farcinerande med eld´ra!? Är det för att man aldrig fick peta i stearinljusen som liten?

1 Comments:

  • At 9:37 am , Anonymous Anonymous said...

    Va...jag var aldrig på något läger?? Eller har jag förträngt det?? : -)
    Tror nog mest det var en rolig grej, istället för att sitta hemma. På scouterna satt man i små lyor och tävlade mot dom andra lyorna..../Malin

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home