nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, January 19, 2005

viljestark

Jag har mött min överman! Jag har klarat en massa stora saker hitills i livet. Jag gjorde tonårsrevolt (även om ordinär sådan, eller hur mamma?), jag har arbetat inom psyk i snart 10 år, jag har bott i Kairo, jag har pluggat på högskola i 3år, men jag kan INTE få våran Nora att komma till ro på nätterna. Lika bra som självförtroendet är när vi lämnar Torhildur är det i botten efter 2-3 timmars nattande och Lillo bara bökar runt och tittar på oss med trötta ögon och ler. Jag lovar hon är trött.. Vi matar, vi sjungar, vi vaggar, vi bär, vi ignorerar, ja vi gör allt vi kan komma på men bökandet fortsätter. Dagtid kan jag se det positivt, att hon redan har en sån stark personlighet och vet vad hon vill (8 kg ren vilja) men efter kl 22 önskar jag att hon vore lite mera medgörlig. Jag vet att innan jag fick barn tänkte "måste man se så risig ut bara för att man fått barn". Nu förstår jag!!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home