nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, February 09, 2005

165:an

Idag har Nora fått åka buss för första gången i sitt liv. Jag börjar utveckla pensionärstendenser - åkte till örby för att kolla in ett ställe som har billiga fräscha begagnade barnkläder. Iallafall så tog vi bussen fr Farsta C och tack och lov var Anneli och Julian med för vet ni hur meckigt det är att ta sig på bussen med barnvagn? Först är det en massa fjortisar som tränger sig och kliver på i mitten för att slippa pröjsa sen ska man få upp vagnen på bussen och hur lätt är det om bussen är parkerad en meter fr trottarkanten!? Väl parkerad på 165:an sattNora lätt chockad och kollade in både resenärer och omgivning, lilla lantisen, det blev för mkt för henne när vi skulle hem i rusning, jag satt på sätet bredvid henne och det hamnade en ung kille framför vagnen. Jag såg hur hon tittade storögt länge på honom sen började underläppen att darra och hon bröt ut i ett högljutt hulkande. Det vart lite läskigt att ha en främling mitt i synfältet så där när man är ute på utflyckt för första gången!
Hittade hysterisk roliga Martina Haag på aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,598819,00.html

3 Comments:

  • At 8:55 am , Blogger Minna said...

    Det är Martina Haags bok som jag har pratat om och som jag har lovat att du ska få låna. Om vi nu ses nångång innan universum kolapsar.

     
  • At 9:08 am , Blogger hampa said...

    Vi lääääääääääängtar efter dig!!!!

     
  • At 9:40 am , Blogger Minna said...

    äh! snicksnack! Du är bara intresserad av att låna Martina Haags bok.... hehe

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home