nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Saturday, February 19, 2005

galaxer och ljusår

Morsan och Perre har fått tag i billig biljetter till Thailand, de åker om 3 veckor. Det nesliga var att hon sa med sammetslen röst "Kaaaaaaaaaaaaaaan ni inte föja med?" I det ögonblicket skapade hon en hangup i mitt huvud - måste åka till Thailand, nu. Men som jag vet så har vi inte dem pengarna och det sa jag till henne då svarar hon "men om jag sponsrar då?" Med hur mycket?? Va, det borde vara olagligt att ens föreslå nått liknande! När hon hade frågat så var jag ju redan på väg . Jag såg mig själv i strandklänningen, Jörgen i hawaiskjorta och lilla Nora med solhatt sitter och äter smarrig taimat medans solen värmer våra ryggar. Ja, ni ser väl bilden? Själv ser jag till och med skrimmet runt oss. Jag får väl bita ihop och vänta tills nästa år för då åker vi tillsammns m Malin och Dennis och deras bebis men just nu känns det som 100 000 ljusår och galaxer bort.

2 Comments:

  • At 3:15 pm , Blogger Minna said...

    Eva!
    Jag och Mattias följer gärna med! Sponsrar du oss istället? Vi har tyvärr ingen gullig babis att ta med men vi är ganska söta/trevliga/roliga/glada! Precis som Hanna och Jörgen...

     
  • At 8:41 pm , Anonymous Anonymous said...

    Ja kära MInna .........det var precis det som "sket sig".

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home