nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, February 16, 2005

lista

Föräldrarsajten har en för-och emot lista men jag tycker folk skriver så tråkiga inlägg på den så jag har gjort en egen, här kommer den.
Emot:
- Att få 40 cm av sängen på natten, och att Nora som är minimänniska ligger tvärs över och har mer plats än jag och Jörgen har tillsammans.
- Att numera vinka gonatt och göra ljudlösa slängkyssar till jörgen. Allt för att inte väcka den grävling som sover.
- All snö. Den superpositiva grannen sa "det är ju bra för barnen, de får ju ett vitt sportlov" Men jag tänkte att jag skiter väl i skolungarna - De sitter ju iallafall bara inne och spelar tv-spel!
För:
- Att Nora fått sin första tand. Vi firade med en ask Paradis. Inte direkt vad min kropp behövde.
- Att slippa gå på lägenhetsvisningar.
- Att simma på onsdagskvällar. Jag, Molla och en massa tjockkärringar är där.

2 Comments:

  • At 10:06 pm , Blogger Minna said...

    Schysst lista! Men... för och emot vaddå?

     
  • At 10:15 am , Anonymous Anonymous said...

    Ähum... För eller emot barn, kanske? Kära syster, du har långt kvar. Om till och med jag fattade det, menar jag.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home