nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Friday, February 04, 2005

teaterviskning

Dagens höjdpunkt var när Nora fick smaka vatten ur mitt vattenglas; när hon svalt rös hon till och hela hennes lilla kropp krumelerade sig. Hon var såå söt att hon fick smaka flera gånger, och efter varje gång rös hon igen. Raring!
Måste göra ett tillägg om föräldrsajten som jag skrev om igår, idag läste jag Ur barnamun, barns roliga kommentar om olika saker. Den jag skrattade så tårarna rann var en moster som var barnvakt åt sitt systerbarn, barnet behövde gå på toaletten för att bajsa men ville inte ha hjälp med att torka sig. Mostern sa att hon stod utanför om flickan ville ha hjälp. Efter en stund vrålar 3-åringen - Suuuussiiee, VAR ska man torka sig? - Jaa, det är ju inte så lätt att veta!
Jag har fått berättat för mig att jag var expert på pinsamma kommentarer när jag var liten. När mormor hade granntanten på fika teaterviskade jag är det skönt att kn***a, eller den gången vi besökte pappas moster som hade en docka till mig men jag svarade "en sån dj-a ful docka vill inte jag ha". Lillebror Dan var med filosofisk i sina undringar "Mamma, när dom säger mitt på dan, menar de mitt på mig då?"

1 Comments:

  • At 8:05 am , Anonymous Anonymous said...

    Snälla rara dotter!
    Det var ingen "teaterviskning" .........

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home