nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, February 24, 2005

virrpanna

Idag fick jag värsta sortens lappsjuka. Jag trodde jag skulle ruttna innefrån när jag tittade ut genom fönstret; inte en käft och bara snö och åter snö. Men eftersom jag är en sån påhittig person tog jag tunnelbanan in till Skanstull och där sprang jag på Geraldine som sa att hennes mamma var på HM så efter jag snackat m dem ett tag ammade jag Nora och tog tunnelbanan hem igen. Det var så skönt att se lite folk, höra bilar, andas lite avgaser. Bäst av allt var den lilla senila (?) farbrorn som jag delade hiss med. Jag frågade om vi fick plats i hissen "Javisst, jag är så liten så" svarade han och det var han verkligen. När vi passerade spärren för att gå ut visade han sitt körkort!! Spärrvakten såg förvånad ut och sa det där är ju ditt körkort. Jah, svarade farbrorn och hasade vidare. Sånt händer aldrig här ute i Vidja. Kan bero på att vi inte har nån tunnelbana?!
Imorgon ska jag träna Body Pump på Sats med morsan och jag har redan fjärilar i magen. Om friskis var jobbigt i söndags va ska detta då inte bli? Så om det inte kommer nån blogg imorgon så kanske jag ligger på intensiven eller så har jag flytt landet..

1 Comments:

  • At 7:17 am , Anonymous Anonymous said...

    Lugn.....Body pump år enklare !

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home