nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, March 08, 2005

fuck you

Jag har fått en skrämmande insikt idag och vill det sig riktigt illa leder den till en 30-års kris. En av mammorna här i Vidja har bjudit mig på tupperware-party!!! Jag har ju sett de andra morsorna på avstånd och tänkt typ tant.. Nu när jag har lärt känna några av dem så är de födda -76. Fattar ni, jag är en av dem. När folk ser mig med Nora ser de en tant. Jag anade detta när jag plockade upp några liftande ungdomar som skulle till Vidja sent på kvällen. När vi var framme tackade de så snällt och önskade mig trevlig helg. Trevlig helg??? Inte "Ta det lugnt i helgen, he he hee" eller "Gå inte och lägg dig först du kommer hem nu, he he" Jag väntade bara på ett litet tillägg där "trevlig helg , tant" men det kom aldrig och de ska de var glada för, för då hade jag kört över dem med forden. Är det för att man ser snäll, ofarlig och medelålders som människor alltid väljer att fråga tjejer med barnvagn om "vart ligger..." ? För i såna fall så tänker jag vråla nästa gång nån frågar - Fuck you!

1 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home