nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, March 07, 2005

Jonh Blund

Jag var på SATS idag och Nora fick vara på "inlämningen", det gick jättebra och när vi kom hem var hon alldeles slut men hon var så uppvarvad att det tog en timma att få henne att somna. Det svåraste var att hålla sig för skratt när hon for runt som en vilde, stod på alla fyra och gungade och tjöt, sökte ögonkontakt med mig sen rynkade hon på näsan, fnös och skrattade. Jag försökte amma henne men det är omöjligt att amma en bebis som vrider sig till alla fyra och försöker äta samtidigt som hon gungar!! Jag skrattade så tårarna rann när hon gjorde pruttljud mot mitt bröst - och hon skrattade nöjt tillbaka och visade sina 2 små risgryn till tänder. När hon vakade var det bara klä på sig och dra till babysimmet. Idag fick dom åka vattenrutchkana (?) på mage, dyka ner under vattnet och sen upp i den andre förälderns famn. Skitcoolt! Trots att hon höll på att somna i bilen på vägen hem var hon lika uppspelt igen vid läggdax och när Jörgen vart inne i sovrummet i 40 min hörde jag 3 dunkar då trodde jag att Jörgen fått nog så kikade jag in genom dörren och fick se Jörgen liggandes på golvet (trött efter jobbet..) och skrattar och Nora överlycklig gungandes i sin spjälsäng. Till slut var hon tvungen och ge vika för John Blund så nu sover hon.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home