nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, March 03, 2005

mammaintegrering

En av mina favoritsysselsättningar är att studera och analysera folk jag inte känner sen drar jag snabba slutsatser om vilka de är och varför de beter sig som de gör. Hobby-psykolog, jag vet, men en ganska oskyldig fixideé som kan utföras lite här och där. När vi var på "inskolning" på SATS igår hade jag att göra!!! Först är det en ung tuff mamma (tyckte hon själv) som pratade med sin ca 2-åring som om han vore vuxen, lite ironiskt och kaxigt, dessutom högt att hela rummet hörde sen la hon sig i varenda diskussion och hade svar på allt. Blä, jag har så svårt för såna tjejer. Men det värsta var när en mamma bara går och lämnar sin son där innne i lekrummet, utan att ens säga nått till "lektjejerna". Pojken blir jätteledsen gråter så han hulkar så efter en stund hämtar tjejerna hans mamma då stormar hon in och gormar argt "Jag har faktiskt årskort här. Passa!" Så påpassligt att tuffa-mamman var där för hon tar tag i saken och börjar skälla tillbaka men vad hade hon med saken att göra??? Det slutar med att arga-mamman ska prata med chefen och vreser "tyst!!" till sonen när han står där och hulkar och tuffa-mamman säger innan hon slänger igen dörren "Herreguuud, börja bry dig om ditt baaarn!" Jag kan ju bara säga att jag inte hann analyser ett dugg bara satt där med Nora och tänkte "vilken tur att det inte fanns nån sandlåda här inne för då hade väl morsorna börjat kasta sand på varandra".

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home