nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, March 01, 2005

möblera om

Vi har möblerat om i sovrummet idag. Vi delade av rummet med garderoberna och det innebär att Nora får ett eget litet kryp-in och jag o Jörgen får en egen liten sänghörna. Det är ju inte världens finaste rent estetiskt men väldigt praktisk. Inredningsgurun Ernst-Nånting- Sommartorpet skulle få gåshud om han kom hem till oss men fördelen är att vi nu kan ha lampan tänd även efter att Nora somnat, och jag kan börja läsa böcker igen. Har köpt "Svensk Historia" på rean som jag nu ska lusläsa men först ska jag läsa ut "Hemma hos Martina" för andra ggn. Hysteriskt rolig!!! Jörgen hade en annan tanke med avdelningen; nu kan vi börja säga "Gå in på ditt rum!" till Nora. Så vi kom på att vi även ska hota med "annars får du åka till mormor" som kvinnan på Skansen sa på allvar till sin unge. Vi får väl se om Nora diggar sitt nya rum lika mycket som jag kommer digga lite privacy..

2 Comments:

  • At 2:59 pm , Anonymous Anonymous said...

    Jag gillar ditt "fixande"........
    hot om mormor tycker jag ni SKA börja med....

     
  • At 3:45 pm , Blogger Minna said...

    Jag tycker att du var väl generös när du kallade Ernst Kirschenstiegerstaiger för "inrednings-guru"!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home