nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, March 14, 2005

skumgummihjälm

Nora har kommit på att man inte bara kan krypa framåt utan även uppåt dvs ta tag i nått och häva sig upp för att sen stå och svajja. Hon har inte riktig koll på balansen ännu, står ändå på tå eller släpper ena handen, så jag bävar för alla de ggr hon ska ramla och slå i huvudet. Jag får väl införskaffa en sån skumgummihjälm som vissa epileptiker har. Malin skrattade gott åt att hennes lillasyster hade en sån hjälm när hon var liten - ända tills deras mamma sa "det är ju din gamla!" Vi måste börja se över barnsäkerheten hemma. Hon är ju inte snabb som en vessla men snart sitter hon väl där och pillar bland allergitabletter och alsolsprit. Ett dilemma är ju kaminen, ska man bygga ett staket runt eller ska vi lära henne att den är varm? När jag tänker på att vi ska ha ett staket i vardagsrummet börjar jag nästan grina. Sa jag att vi var på husexpo och suktade efter hus? Åååh så mkt fint det fanns. Kändes lite purket att komma hem till våra 55 kvm efter att ha sett hus på 100 kvm och 4-5 m i tak. Vi köpte en varsin trisslott på vägen hem. Ifall att..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home