nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, March 02, 2005

spring i benen

Det är så underbart roligt att vara med Nora på dagarna; hon skrattar mycket, har spring i benen och roar sig själv på ett helt annat sätt än vad hon gjorde förut. Nu kan hon ligga på golvet och bita lite på närmsta sak (Tand nr 2 har just spruckit fram) eller krypa så långt hon hinner innan jag flyttar tillbaka henne till den någorlunda varma mattan. Katten, mobiler och fjärrkontroller fullkomligt jagar hon, kryper i 180 för att få tag i grejjerna. En annan grej hon börjat med är att lyfta upp typ hakklappen för ansiktet och sen jag "tittut" då skrattar hon så hon hickar och jag kan ju tala om att det är inte bara en gång utan 20 varje sak ska upprepas. En annan ny grej är när vi ska lägga henne på rygg då springer hon hejvilt med benen. Det är stört omöjligt att få henne att ligga ner utan några milda judokast. Även att sätta på blöjan är en procedur men jag börjar lära mig hur man sätter på den när hon ligger på mage! Hon är glad och skrattar nästan jämt, som idag var vi på SATS juniorverksamhet där hon hon förhoppningsvis ska vara när jag tränar (Jepp, har köpt årskort. Nu fick jag det sagt oxå..) då kryper hon in bland nya människor och bara nöjer sig med att tugga på en gorilla. Trots ledsna barn och muppiga mammor. Hoppas det går lika bra när jag går iväg, som imorgon när det är spinning.

2 Comments:

  • At 8:07 am , Blogger Minna said...

    Sist du tillät mig se Nora var hon bara som en liten amöba. Dax att ses.

     
  • At 9:58 am , Anonymous Anonymous said...

    Det känns i "magen" när du beskriver hur söt Nora är.........

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home