nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, April 12, 2005

dopstress

I början av min föräldraledighet fick jag ofta frågan vad jag gjorde på dagarna och svaret var och är "Inte så mycket" men trots att jag inte gör så mycket är jag alltid stressad och kommer försent. Som på tisdagar tex är det Öppna förskolan och kl 10 så är det sångstund. Jag har vart med en gång sen har jag missat den där dj-a sångstunden. Men hur kommer det sig? Nora är ju vaken sen kl 06 på morgenen men ändå måste jag stressa. Det som ligger över mig just nu är dopet. När vi bokat tid för dop fick vi ett brev hem som sa att prästen skulle höra av sig för ett dopsamtal i mitten av April. Fine! - Det är långt kvar, vi har tid att fundera på upplägget. Tjena!!! Nu har hon ringt och vi ska dit snart och fortfarande inte funderat på psalm, sång eller vad det är vi ska fundera på. Man vill ju ändå kunna framföra något konkret önskemål mer än att "Snacka inte så mycket om Gud va!?!?" som Jörgen uttryckte det. Eller som farsan sa "Jag kommer om jag få ha öronproppar när prästen snackar. Jag e ju hedning ju!" Seriös familj! Hoppas vi inte ryker ihop och börjar slåss där på kyrkobacken också! Ja ja, snart sticker Nora, jag morsan och Perre till Båstad. Äntligen ska vi få se hur morbror Dan har det. Guuud så jag längtar. (Det blev ju ett passande uttryck i denna hedninska familj. Kan man hänvisa prästen till den här sidan om hon frågar hur kristen jag är?)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home