nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, April 07, 2005

sorkmord

Är det ngn som har telefonnumret till Karoliska, avd för plågsamma djurförsök så tar jag tacksamt emot det! Assar det lilla äcklet har senaste dagarna släpat hem små näbbmöss som han brutalt dödat och halvt ätit upp och sen släppt dem på dörrmattan. Dom är äckliga men det är hanterbart men idag så såg Malin genom glasrutan att han nått större i munnen och det var en stor råtta, eller sork som jag fick höra sen. Som dessutom levde.. Ååååååh det var så äckligt att jag fick hicka och Malin som är en sann djurvän (kom försent till skolan en regnig morgon då hon räddat maskar från vägen) fick panik för att stckarn fortfarande levde. Hon stod här och höll sig på magen (ska ha barn om 2 veckor) och sa med panik i rösten att vi måste göra nått. Det enda jag kom på var att ringa grannen! Så han fick komma hit och lösa problemet och det gjorde han genom att be om 2 plastpåsar sen hörde vi en duns i husväggen. Jag sa att han kommer ångra att han fick mig som granne då svarade han med ett leende att han redan gjorde!?

2 Comments:

  • At 2:52 pm , Blogger Minna said...

    Tänk den dag då det är lantlollan Nora som kommer indragandes med maskar, sniglar och insekter och kanske en och annan sork.

     
  • At 10:51 am , Blogger hampa said...

    ja, henne kan jag ju inte skicka till Karolinska men förhoppningsvis blir hon aldrig så snabb så hon hinner fånga råttor och möss.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home