nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, April 06, 2005

vårkänslor

Nu kommer jag ihåg varför man bor här ute på vischan. För att man bara kan öppna dörren så är man ute. Idag har vi vart ute hela dan. Först var vi vid stallet och kollade in hästarna, Nora verkade dock vara mer intresserad av bilarna som åkte förbi, (Min feministiska ådra sa att jag var tvungen att uppmuntra detta "intresse" så jag sa till henne där är en Volvo, där är en Polo men jag var tvungen att titta efter först så jag hoppas att intresset avtar så slipper jag hitta på en massa bilmärken) sen promenerade vi in i skogen och kollade på gravlämningar. När vi kom hem igen flyttade jag ut Noras stol så satt vi ute och åt och mellis. Så dj-a coolt! När hon hade fått en energipåpfyllning så invigde vi skorna hon fick av Minna och Mattias. Hon var inte helt med på noterna att ha skor på sig; först att sätta på skorna (Hon har inte riktigt utvecklat sin samarbetsförmågan ännu) sen att gå med skor på fötterna. Hon såg ut som en liten fyllgumma som trampade luft! Hon gillar ju att gå så det måste ha varit nått extra att gå på gruset och i snön. Jag ser fram emot sommarn då hon kan vara barfota och utan blöja i gräset, då kan hon gödsla våra syrener. Det behövs!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home