nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Friday, May 20, 2005

back in business

Nu var det nästan en hel månad sen jag bloggade sist och under tiden har bloggandet har blivit värsta heta grejjen. "Alla" gör det - Linda Skugge, Ebba von Sydow, Fredrik Virtanen, och så Minna och jag så klart men vi är ju pionjärer inom bloggarbranchen.. Nu står jag här och funderar på vad jag ska skriva om. Ska jag skriva om Noras bissara matvanor. Hon äter bara sen 3 veckor tillbaka "Pasta med broccoli" och saker hon plockar med själv dvs ostbitar, majs, skinkbitar och banan!? Allt annat bara totalvägrar hon. Kan man få skörbjugg när man år 9 mån? Eller ska jag skriva om att vi ska försöka sälja och flytta till radhus, eller ska jag skriva om vad Nora lärt sig sista dagarna. En sak måste jag berätta och det är den coolaste grejen, hon har lärt sig backa ner från soffa och säng, istället för att störtdyka med huvudet före, så nu backar hon och landar på fötterna. Va!? Mensa nästa eller? Äh, jag skriver ärligt. Jag är lite berusad och tänker nu gå och umgås med Jörgen och fortsätta dricka vin. Fan vad jag kommer ångra mig i morgonbitti.

1 Comments:

  • At 10:41 pm , Blogger Minna said...

    UNDERBART att du är tillbaka. Jag är så trött att mötas av "ostbågen" varje gång jag tittar in (dvs tre ggr om dagen). Jag dricker också vin och planerar hur jag ska styla min lägenhet... till Mattias stora fasa...
    Han försöker nämligen att titta på Ocean eleven... men jag bara avbryter honom. "Ska jag göra si, ska jag göra så???"

    Förresten,
    som om han skulle ha nån koll... eller nån talan. Hahahha

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home