nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Saturday, May 28, 2005

Sovmorgon?

Som tidigare utlovat så skall jag (dvs Jörgen) och Nora träna på Nora's medvetenhet kring sovmorgon i sommar. Vi gjorde ett första försök imorse, men det gick inte riktigt enligt plan.
Nora vaknade första gången kvart i sex (Efter att ha sovit från kvart i sju igår kväll!) och efter en flaska välling så somnade hon om och vaknade halv sju. Nåja vi är på väg åt rätt håll.
För mig kändes den extra halvtimmen som en mini-sovmorgon.

Sovmorgon ja. Jag pratade med Hanna för en stund sedan. Hon är ute på permission (från barnpassning och de andra sysslorna här hemma) och hade efter att varit ute på stan en sväng igår kväll sett fram emot att få sova ut hos Noras mormor, utan barnskrik.
När hon vaknade? Runt sju på morgonen. Känns typiskt, men hoppas att hon kan somna om på förmiddagen.

Nu börjar jag verkligen se fram emot att få hem vår Hanna från permissionen. Både för att jag vill helgmysa med hela familjen men också för att jag ser fram emot Nora minspel och kroppspråk när Hanna kommer upp för gången här hemma.
Jag tror att hon kommer sparka med benen, skratta hysteriskt och kränga som en ostbåge för att få komma från min famn till Hannas när hon ser att mamma har kommmit hem igen.

Dags för en powernap på soffan innan Nora vaknar och det är dags att gå ut i solen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home