nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, September 28, 2005

tittut

Igår när jag låg och skulle sova kom jag att tänka på hur rolig Nora är. Hon är verkligen ett charmtroll som vet hur hon ska få en att skratta, även om man är uppriktigt arg på henne så går det bara inte att hålla sig för skratt. När hon busar så ler hon så skönt med hela fejset, ser riktigt nöjd ut.
Som tex
Morsan skulle natta Nora och som vanligt är det ingen enkel procedur. Nora ligger på morsans arm och kastar sig fram och tillbaka. Morsan är stenansikte, nu ska det sovas men när Nora kastar med armen och får tag i hennes näsa och säger "Tut-tut" kunde hon inte hålla sig längre.
Eller när jag satt på golvet och hon stod bakom mig och drog mig hårt i håret. Jag vänder mig om med arga ögon då kikar hon fram på andra sidan och säger "tittuut"
eller som igår morse när Nora vaknade av Jörgens väckarklocka och skulle jag försöka få henne att somna om. Jag är astrött och fast besluten att sova vidare men när hon pruttar och tittar på mig med dödsförvånat uttryck ut och säger "poooup" då bara dog jag.

1 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home