nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, October 20, 2005

dagmamma

Lilla Nora ska börja hos en dagmamma och vi har börjat på invänjning. Idag var andra dan hos Camilla. Vi är bara där 2 timmar på fm och sen går vi hem och äter lunch och sover lunch. Nora är helt slut, hon somnar nästan direkt när jag lägger henne i hennes säng och det är ju faktiskt en ganska ovanlig företeelse! Hon försöker inte ens rivas vilket är en ganska irriterande grej hon börjat med när hon ska sova. Både Jörgen och jag har flera rivmärken i ansiktet. (Idag på jobbet var det en kille som frågade om jag vart i bråk eftersom jag hade sår under ögat.)
Hemma hos dagmamman finns det hur många dockor och dockvagnar som helst och Nora släpar runt på dockorna och låter "Määääääää Määää" dvs dockan gråter så kramar hon den och då blir det bra igen. Hon är som ett litet karbonpapper just nu, härmar allt man gör.

2 Comments:

  • At 9:14 am , Blogger Minna said...

    Hanna. Åter igen blir jag så glad över att är tillbaka i bloggosfären. Kram kram

     
  • At 10:13 pm , Blogger hampa said...

    Va bra! Varje kväll har jag funderat på vad bloggen ska bestå i och så är det såå mkt annat; jobb, virus-dator, skrikande Nora, beställande och bestämmande av kök, färger mm mm. men ikväll är det fredag och ingen barnvakt och flera flaskor vin.= Blogga. kram

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home