nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, October 27, 2005

röd-rumpa

Nora ska sättas på laktosfridiet över helgen. Hon har vart paj i magen i 2 veckors tid nu så vi ska se om det blir nån förbättring om hon inte äter mjölkproduktter. Jag har ingen aning om vad man har för alternativ om man är mölkallergisk! Jag var tvungen att ringa Novas mamma (Nova är hyperallergisk mot mjölk) och fick jag veta att det finns Soyayogurt, man kan göra egen välling av majsmjöl, nästan inget bröd innehåller mjölk. Efter det kändes det lättare, jag såg inte direkt fram emot att börja göra egen hemkörd yougurt, baka mjölkfritt bröd och handla svindyr specialvällning på apoteket. Ja ja hoppas det blir bättre nu för det är synd om våran lilla röd-rumpa. (Om Nora läser den här bloggen om 15 år kommer hon att hata mig :))

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home