nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Saturday, October 01, 2005

rädd för dammsugarslangen

Som jag ser det har jag 2 möjligheter att fixa/hålla ordning på livet i veckorna. 1) jag plockar undan (dvs fyller diskmasinen, hänger tvätt, mailar lite, vilar mm )medans Nora sover lunch och det blir skitstressigt eller 2) jag försöka göra henne delaktig dvs hon är med och "hjälper till". Hon får hjälpa till att typ slänga kläder i tvätten, lägga tillbaka saker på sin rätta plats, stänga skåp (japp, detta tar huuur lång tid som helst!) Men i fredags då var hon på riktigt bushumör - Hon gjorde allt tvärtimot. Hon slet ner täcket på golvet när jag försökte bädda, drog ur tvätten ur tvättmaskinen när jag försökte fylla maskinen och roligast av allt.. Hon kom på hur man stängde av dammsugaren och detta gjorde hon 150 000 ggr och hon bara skrattar. Tills jag lyfte munstycket mot henne och frågade om hon vill stoppa in skräpet där. Då gjorde hon sin nya grej, slängde sig på golvet, sparkade med armar och ben och skrek "NÄ NÄ NÄ".

2 Comments:

  • At 2:10 pm , Blogger Minna said...

    Hahah, skrämseltaktik är alltid bra...

     
  • At 11:53 am , Blogger hampa said...

    Ja den funkar ju uppenbarligen! När Nora springer in på badrummet (för att rota i toan..)då säger Jörgen "Vill in i badrummet för att byta bjöla? Kom då!" Då gör hon en Kalle Anka -sväng och springer där ifrån. Ha ha ha

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home