nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, October 26, 2005

rörd till tårar

Det går kanon att lämna Nora hos dagmamman men när jag hämtar henne blir hon jätteledsen, stora krokodiltårar rinner, och hon slänger sig i min famn. Precis som hon kommer på just då att jag vart borta och även fast jag vet att hon inte vart ledsen under tiden(vart och shoppat!!) så knyter det sig i magen på mig. Men det händer mkt roligt oxå. Som igår jag när jag hämtar Nora och jag får berättat för mig att Nora ätit lunch alldeles slälv, med sked. Hon hade ätit jättebra och jättefint. Va? Är det samma Nora som efter 2 tuggor sopar ner maten på golvet, flinar och säger "Nä Nä" när hon är hemma? Idag vid middagen åt hon sin bebis-chili con carne alldeles själv. Jag blev rörd till tårar när hon satt där i full koncentration och stoppade skeden i munnen. Bara att få upp maten på skeden tog sin tid men hon åt upp hela portionen. Snosan!

2 Comments:

  • At 9:23 am , Blogger Minna said...

    Snart kan hon är cheesburgare alldeles själv alltså... heheheh

     
  • At 11:00 pm , Blogger hampa said...

    snart kommer hon be om pengar till cheesehamburgare och köpa cigg istället..

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home