nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, October 31, 2005

Stunt-Nora

Helgens roligaste är att Nora lärt sig att ramla. Om man frågar henne "Kan du ramla?" så lägger hon sig på mage, snurrar runt på rygg och kastar iväg sitt lilla ben. Sen ligger hon där och flinar nöjt som värsta stunt-ungen. Igår "ramlade" hon inte om vi inte applåderade efter hennes små trix. Hon kanske skulle gå på "Kalle Flygare" istället för hos dagmamman, som för övrigt går kanon. Idag skulle de promenera till skogen och träffa typ Mulle. Var inte det ett trauma första ggn att träffa Mulle? Idag skullle jag bli livrädd om det kom en grönmålad gubbe med värsta rödvinsnäsan ur skogen och dessutom emot mig.

1 Comments:

  • At 1:29 pm , Blogger Minna said...

    jag gillade aldrig Mulle. Har ingen förståelse för alla som blir nostalgiska inför Mulle. Skitäcklig. Jag gillade visserligen ingenting när jag var liten, bara råa fiskpinnar och Trazan och Banarne.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home