nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Friday, October 21, 2005

vem älskar sin mamma?

Vi har vart hos dagmamman idag, Nora var till och med där själv 1 timme och det gick jättebra. Hon ville inte sitta i vagnen brevid "kompisen" Emilia och äta frukt men i Camillas knä gick det bra. När jag kom tillbaka efter en timmes free-styling i Farsta C satt hon och gjorde sandkakor och regagerade inget särsilt när jag jag kom tillbaka (1000 spänn fattigare!)
Som jag skrev igår så lär hon sig allt; idag har jag lärt henne - 1) När jag frågar vem som har bajsat då räcker hon upp handen, vare det stämmer eller inte. 2) När jag frågar vem som älskar sin mamma då räcker hon upp handen. Det stämmer dock alltid! Men bland det roligaste är - morsan lärde henne hur man använder lypsyl dvs man drar lypsylet över läpparna och när vi var på banken fick hon sitta och grejja med min väska (för att vara still) och efter en stund har NOra hittat en tampong som hon sitter och drar över läpparna. Sötnos!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home