nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Friday, November 25, 2005

något att bita i

Som fritidsledare får jag en skrämmande inblick i ungdomarnas allmänbildning. Nu iveckan hände följande. Ett gäng ungdomar leker "Stad och land", en ordlek där man ska komma på stad, land, djur, namn mm på en viss bokstav, och jag som domare gav dem bokstaven V. Då viskar en kille på 13år till mig "Är växtriket ett land?" Och en tjej blev skitsur när hon inte fick poäng för Arlanda Stad. Det var visst en stad för hon hade sett skylten när hon åkte till Arlanda. Samma tjej skrev på bokstaven D Dalarna som stad. Och jag som funderade på att bli lärare. Då skulle jag verkligen få något att bita i.

2 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home