nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, November 24, 2005

nona

Nora har kommit på en ny grej (som vanligt). Hon har kommit på att hon kan säga sitt eget namn.
Hon pekar på sig själv och säger 'Nona!'.

När Nora skulle sova ikväll så satte hon sig upp minst fyrtio gånger (nej jag skojar inte) från att ha legat på kudden, pekaade på sig själv och sa 'Nona!'.
Första gångerna hade jag svårt att hålla mig för skratt för hon är ju så ohyggligt söt. Efter en sisådär trettio gånger och tjugo minuter senare så var det dock lättare att hålla sig för skratt.
Jaa Nora, du kan lägga dig på kudden och sova ... Nora lägger sig... trettio sekunder senare så sitter hon upp ... 'Nona!' ... Jaa Nora, du kan ...

Efter en stund så tröttnade hon trots allt på Nonandet och återgick till den gamla klassikern "Om-jag-pussar-pappa-jättemycket-så-kanske-jag-slipper-sova".
Återigen svårt att hålla sig för skratt när hon laddar med pussmunnen och gör ett tydligt 'pusssmack' när pussen anländer.
Efter en stunds pussande så tröttnade hon på det också och somnade som en stock.
Samma underbara tjej som jag fem minuter tidigare tror aldrig kommer att somna, sover som en stock och gör knappt en antydan till att vakna när jag lyfter över henna från vår säng till hennes.

1 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home