nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, November 08, 2005

skitfula påsktuppar

Idag när jag hämtade Nora från dagmamman så hade de vart i Mulleparken och dekorerat egna små julljus. Vi fick ta hem Noras ljus som var dekorerat med stjärnor, tomtar och pepparkaksgubbar. Dagmamman upplyste mig om att Nora själv valt var gubbarna skulle sitta, ifall jag tyckte att de satt konstigt men det var verkligen jättesött!
Jag ser framför mig en tid då man vid alla högtider har framme egenskapade små pyntsaker. Skitfula påsktuppar av toarullar och små tavlor av juteväv med nån ditlimmad tomte.

3 Comments:

  • At 9:45 am , Anonymous Anonymous said...

    Åååhhh, jag anar vad som komma skall! ;) År efter år med hemmagjort julpynt o annat, man kan ju hoppas att barnen har annat material än piprensare och flirtkulor (som vi hade på det goa 70-talet!) att bygga tomtar och påskkycklingar av - trots att de är skitfula så är det ju sååå gulligt! hihi.

     
  • At 7:42 am , Anonymous Anonymous said...

    Ära vare gud i höjden,
    detta har jag gjort i slöjden...

    /Inger

    PS. Skulle inte du ha böcker av mig?

     
  • At 6:25 pm , Blogger hampa said...

    men gud Inger, det har jag fullständigt glömt bort! Sorry! Jag ringer dig nuu.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home