nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, November 23, 2005

torka näsan

Det är inte bara possitivt att ha sin barn hos dagmamma. Ni vet den där reklamen (För Alvedon?) med pappan som ska hämta sin unge på dagis sen kommer det en annan unge och nyser farsan rätt i ansiktet? Iallafall det är hemma hos oss! Alla tre har vart hängiga under helgen men Nora är hos dagmamman igår och idag medans Jörgen och jag är hemma helt utslagna av barnbaskiluskerna.
Innan jag fick barn lovade jag dyrt och heligt att jag ALDRIG skulle pilla dom i näsan, just för att jag avskydde det själv, men nu är jag som besatt av den där lilla näsan. För helt ärligt det går ju inte att skicka iväg henne med näsan full av snor och sen kan hon ju andas mycket bättre. Men djävlar vad arg hon blir när jag försöker torka hennes näsa. Sorry Norpan!

2 Comments:

  • At 8:03 am , Anonymous Anonymous said...

    uhhhhh va jag hatar den reklamen! så äcklig!
    ;-)

     
  • At 11:08 pm , Blogger hampa said...

    ja visst är den snuskig. Riktigt lika snuskigt har vi inte haft det även om snorpussar sällan är kul..

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home