nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Sunday, November 13, 2005

vit, off-white, nearly-white, gråvit

Nora mår som fisken i vattnet här i kollektivet (alltid någon som har tid att leka och busa) medans jag/vi börjar längta till att flytta till "Skrattis". Nu när vi ser hur det börjar bli inflyttningsklart, iallafall på överväningen, så längtar jag/vi ännu mer. Det går förvånansvärt bra att bo "hemma" igen men alternativet hade ju vart att bo kvar i Vidja och då är det 100 ggr bättre att bo här; även om det ibland ser ut och känns som ett läger! Imorgon ska fondväggen tapetseras och badrummet kaklas. Förhoppningsvis kan jag också bestämma vilken typ av vit vi ska ha i hallen och köket. Jag har aldrig hajjat att det finns så många vita färger och efter ha köpt grön färg till Noras rum efter bara ha kollat på en liten färgpalett, färgen blev illgrön, så väljer jag vit med större omsorg..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home