nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, December 20, 2005

tonten och apt-möte


Även i år slängdes julen rakt i ansiktet på mig. Det är redan julafton på lördag och här står jag mitt i byggdammet och har knappt köpt en enda julklapp. Julpynt har aldrig vart min starka sida så det är inget ovanligt att tomtar, kransar och annat pynt saknas men i nu har jag inte ens köpt en hyacint.
Nora har fått smaka på julstress hon med, Idag var hon med på ett extra inkallat möte på jobbet (Shit, va karriärsaktigt det låter :)) När min chef stod vid blädderblocket och snackade omorganisering satt Nora och ropade "manna" högt och enträget ,vilket betyder mandarin, så hon fick 2 mandariner i snabb takt. Nora hade kanske haft en hektisk dag och var extra hungring då de haft besök av tomten hos dagmamman. Hon sa "tonten" säkert 100 ggr på vägen till mötet.

2 Comments:

  • At 9:05 am , Blogger Minna said...

    hahaha, hon ser ju onekligen väldigt hungrig ut på bilden.

     
  • At 6:20 pm , Anonymous Anonymous said...

    Vänta här nu... DU menar att det är jul snart?

    Ojdå.

    /Inger

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home