nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Saturday, February 25, 2006

Illa!

Nora går och pekar på min arm dagligen och säger Illa! Detta pga att jag halkade i badrummet förra veckan när hon badade. Jag klev på det blöta badrumsgolvet och druttade på ändan, samtidigt som jag fastnade med armen i duschfästet (Inte coolt, som de skulle sagt i hamburgerreklamen).

Eftersom Nora tycker så synd om mig så påpekar hon nu alltså dagligen att jag har gjort illa mig och hjälper till att få det att gå över genom att blåsa. För att göra mig gladare (?) så pekar hon också på sin egen arm och säger att hon faktiskt också har ont.
Jag tolkar det som "Farsan det spelar ingen roll att du är klumpig som en elefant, titta jag har också ont!"

1 Comments:

  • At 5:16 pm , Blogger Minna said...

    Aja aj aj, det lät ont. Tur att du inte gjorde dig mer illa. Fast då kanske ni kunde ha passat på att köra kroppen-lektion med Nora, "det här är en arm, det här är en bula på huvudet, det här är en stukad fot..."

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home