nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, February 28, 2006

sjukling

Passar på att snabbblogga när Nora sover. Hon har vart toksjuk men är på bättringsvägen. Stackarn hade 40 graders feber i helgen, åt och drack nästan ingenting men efter febernedsättande åt hon lite dillchips och drack bubbelvatten!? Men drack endast ur glasen i dockservisen som hon fick av farmor! Mitt i röran fick vi oss ett gott skratt. När vi skulle ge henne näsdroppar så protesterade hon hej vilt och skrek hysteriskt "Bååka" Vi bråkade med henne.. När hon blivit bra måste vi snorsanera hemmet. Hon kör sina snytningar - på möbler, våra axlar, mattan ja lite överalt.

4 Comments:

  • At 4:00 pm , Blogger Minna said...

    snorsanera.... mums

     
  • At 8:19 pm , Anonymous Anonymous said...

    Så klart hon ville ha dem. Vinglas, i en dockservis, vad sägs om det va?
    En ettochetthalvtåring som fräser! Första gången jag skulle snyta henne var jag inte med alls, så det slutade med att jag smetade ut all snor i hennes eget ansikte. Så hon försöker väl ge igen.
    Vilken farmor va ...
    Hoppas den lilla snoriga gullungen piggat på sig nu.

     
  • At 9:33 pm , Blogger hampa said...

    Minna- Jag är lite känslig mot slem men just nu är det bara ignorera..

    farmor - Hon dricker bara om hon får skåla och dricka ur vinglasen (mammas flicka :)) Hon börjar pigga på sig, febern har gått ner och hon äter lite annat än chips nu.

     
  • At 3:33 pm , Anonymous Anonymous said...

    hihihi... jag skrattar åt farmors inlägg. Så otroligt kul, jag ser Noras förvånade min framför mig och förstår verkligen farmor som försökte göra sitt bästa. Inte lätt med för duktiga ungar heller! hihi.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home