nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, April 11, 2006

Framme


Efter en lang och tung resa ner sa ar vi framme. Nar vi checkade in pa Arlanda sa fick vi veta att det var problem med datorsystemet sa min och Noras biljett fran Kopenhamn inte gick att skriva ut. Men det var inga problem, biljetten fanns dar sa vi behovde bara fixa det i Cph. Naiv som jag ar sa checkade jag in och flog ivag. Val nere i Cph sa fick vi veta att min plats biljett var avbokad och de kunde boka in mig pa ett flyg ett dygn senare. PANIK! Skulle jag och Nora vara kvar ett dygn? Jaa, det gick inte att ordna pa annat satt. Kanske om vi fick en stand by -biljett. Vilket vi fick. 30 minuter innan planet gick sa fick vi veta att vi fick absolut sista platsen. Puha.. Val framme har vi det saa bra. Det ar varmt, men ofta molning sa det passar ju oss. Vi bor jaattefint i ett omrade med pool, nagra andra svenskar, 4 andra barn och nara city. Mycket skont! Vi badar,undviker solen, ater gott, sover siesta, dricker Singha och roker marlboro ligth men mest jagar vi Nora som stormtrivs. Hon sager numera "Tuck tuck - hunda batt" Hon leker med sin nya kompis Dee.

4 Comments:

  • At 8:20 am , Blogger Minna said...

    Ojoj, jobbigt det där med biljetten. Men skönt att det ordnar sig. Här är ALL snö borta nu och det blommar krokus i varje buske.

    Annras... ja, jag hatar mitt jobb men vaddå, det är ju old news. kram och hälsa alla.

     
  • At 10:01 am , Anonymous Anonymous said...

    Typiskt att det ska strula med biljetten! Hur gick det att flyga så långt? Annars låter det som om ni vore i himmelriket! Men.. jag tar gärna på mig ett par lager kläder och går ut...

     
  • At 9:31 pm , Anonymous Anonymous said...

    Vilken mardröm! Vi måste nog komma ner och hjälpa er hem :)
    Nora ser ut att stormtrivas, inte undra på det. 1 1/2 och redan spätta. När hon kommer hem vill hon nog åka med morfar ...
    Kan ni inte fixa ett bra recept på chicken sweet & sour med ananas och färska tomater? Jag lyckas inte "få till det" riktigt.
    Tänker på er och längtar/Sarmo o lolle

     
  • At 11:20 am , Anonymous Anonymous said...

    Hej på er!!!
    Vilket strul med flyget, jag skulle blivit toookig!!! (du vet ju hur jag är, ha, ha)
    Ni verkar ha det bra där nere, njut av varje sekund, det har ni förtjänat efter att ha stått ut med vintern här hemma. Nu verkar det som om den iallfall är över, som sagt det blommar krokus i rabatten (men mina har bambi varit och käkat på....) Igår fyllde Isabelle 1 år och det var kalas i Sorunda : -)
    Ha det så jättebra och skriv mycket och ofta!! Puss o Kram
    Malin, Dennis och Isabelle.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home