nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Sunday, April 16, 2006

Igen!


Dagarna har i Hua Hin bestar mestadels av vilande, boklasande, det dagliga 'slitet' med att leta upp kvallens matstalle, Singhadrickande men framforallt badande.
Vi badar ett antal ganger om dagen och det tidigaste morgondopppet hittills ar 06:50. Harligt!

Nu har Nora aven fatt full nytta av babysimmet som vi gick pa under forra aret. Allt det som under babysimmet var lite laskigt och farligt ar nu efter nagra dagar i poolen HUR KUL som helst. Hon har fatt en badring som hon ligger och simmar och plaskar i sjalv. "Simma selv" sagar hon nar hon forsoker jaga nagon av oss i poolen. Sedan har det blivit hur kul som helst att dyka ocksa. So fort han har dykt med Hanna och kommit upp till ytan igen sa sager hon "Igen!". Har om dagen dok dom sakert fyrtio ganger i rad.

Bilden ar forresten fran var enda dag pa stranden. Hanna har gatt fran att vara en strandalskare till att tycka att det faktiskt ar ratt skont att ligga vid poolen...
Var enda dag pa stranden slutade efter tva timmar av undvikande av maneter, het sand, febrila forsok att forsoka fa Nora att sitta ett tag i skuggan och med en 'Foraldra-solbranna', dvs branda ryggar.

Nu ar det dags for lunch!

5 Comments:

  • At 12:57 pm , Blogger Minna said...

    avis. avis. avis.

     
  • At 9:32 am , Anonymous Anonymous said...

    Det är så overkligt! Ni verkar ha det hur skönt som helst i paradiset. Vi (jag mest) är såååå avis här. Krama Nora från Nova, hon sitter och skriker Noooa jättehögt (!) och pekar framför skärmen här nu. Vi hörs på mailet! Kram kram.

     
  • At 2:46 pm , Blogger hampa said...

    Minna och Viktoria.
    Ja det ar nastan sa jag ar avis pa mig sjalv :) Imorgon sticker bara jag och Jorgen till Bankok. Har bokat rum pa Hilton. Vi stannar i typ ett dygn sen tar vi bussen tillbaka. Maste passa pa innan morsan och Perre drar hem igen.

     
  • At 3:32 pm , Anonymous Anonymous said...

    Hej på er!!
    Hoppas ni får det suuuper nice i Bangkok-Hilton!!! Det första jag tänker på förutom lite vila är den gigantiska frukosten som brukar serveras på dessa ställen : -) Ät lite för mig också...
    Vi ska inreda en del av vår veranda i Thai-style och är på jakt efter sittdynor/sittkuddar där ryggstödet är uppbyggt som en trekant, vet ni vad jag menar? Har ni sett några sådana? Skulle ni isåfall möjligtvis kunna ta deras emailadress eller liknade? Chansen finns ju att man sedan kan kontakta dem för ev köp härifrån Sverige..??? Hittar nämerligen ingenting här hemma...
    Ha det så jättebra, puss o kram
    Malin, Dennis o Isabelle

     
  • At 4:44 pm , Blogger hampa said...

    Malin. Jag har inte sett nagra sana men OM jag ser tar jag adressen. Hoppas allt ar bra m er. Puss och kram

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home