nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, April 03, 2006

Mjällby


Vi förbereder oss för avresan och idag var morfar här och önskade oss trevlig resa. Som vanligt när han är på besök så blir det massor av bus och jobbiga upptåg. Idag när Nora ritade fint på papper så visade han hur man kan rita på sin arm istället. Så nu står det AIK och Mjällby på hennes arm, och eftersom hon är ett lättlärt litet barn så gjorde hon likandant. Kluddrade armarna fulla!
Men jag lär henne bättre (tråkigare?) saker; jag lärde henne att säga Sawadee, Som jag tror och hoppas betyder hej på thailändska, så nu springer hon runt i sin solskyddsdräkt och ropar Sabbadeee.

4 Comments:

  • At 7:28 pm , Anonymous Anonymous said...

    Vad förvånande!! Att det blir bus, när Morfar är i närheten!!... Vem kunde ana det?!!

     
  • At 8:01 pm , Blogger hampa said...

    Mmmm vem kunde ana det??
    Han lär henne bara jobbiga saker. Typ hur man hoppar från bordet och hur kexchoklad smakar.. Sen är han skitnöjd när han går hem.

     
  • At 10:16 pm , Blogger Minna said...

    vad jag har förstått så är just det en morfars jobb.

     
  • At 1:33 pm , Anonymous Anonymous said...

    Hej på er!
    Antar att ni vid denna tidpunkt befinner er på flygplatsen i köpenhamn. Även fast jag själv kommit från en 7 veckors lång sem i Thailand är jag avundsjuk på er som får åka ner till värmen och all goooo mat : -) Jag hoppas att ni får en jättebra sem och att ni fick med er allt, ha, ha. Bamsekramar från Malin

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home