nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, May 23, 2006

en helt vanlig dag

Jag är inte bara mamma, jag är även mentalskötare.

Nora: Mamma!!
Jag: Jaa
Nora: Mamma!!!
Jag: jaa.
Nora: Mamma!!
Jag: Jaa, Nora vad vill du??
Nora: Maaamma! Mammaaaa!
Jag: JAAA!
Nora: Heeej!

Klient: Öh, va ha´ru på´re?
Jag: Eh, mina nya jeans.
Klient: Du måste ju va sjuk ju!
Jag: Jag tycker dom är jättefina..
Klient: Dom har snott mina fiskespön igen.
Jag: Va???
Klient: Ja, dom har snott spöna igen.

3 Comments:

  • At 2:21 pm , Anonymous Anonymous said...

    I båda fallen kanske det inte spelar så stor roll om man svarar?!.. eller?.. eller vad man svarar.. eller också gör det faktiskt det... eh ja..

     
  • At 5:56 pm , Blogger Minna said...

    hahahah.
    jag ser fram emot nästa "leta-daggmask"-session med Fröken N.

     
  • At 10:55 pm , Blogger hampa said...

    Mia: Jag är lika tveksan du :)
    Minna: She lööövs daggmask, vi syns snart!!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home