nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Saturday, June 10, 2006

prepubertal blöjis


Livet med en (snart) 2-åring är överaskande. Häromdan var jag och Nora inne på Åhlens för att köpa en solhatt till henne, jag hittade en skitcool keps på killavdelningen. Typ army med små ödlor i grått, brunt och grönt. Jag skulle prova den på Nora varpå hon lägger armarna i kors och säger "Lillar INTE, häng baka kepsen". Va?? Jag trodde ungarna blev prepubertala i 11-års åldern, inte när de är små blöjisar. Jaha, gapskrattade hängde jag tillbaka kepsen. En annan dag i en annan affär hittade jag då en flickig liten solhatt i pastell. Den blev godkänd på en gång "Miiiiiiiiiiiiiin mössa". Så pass godkänd att hon numera inte vill ta av den.

Den 29:e Maj skrev jag om Båstad. Min mamma som då vart barnvakt i Båstad sa lite låstats surt "Du nämde ingenting i bloggen om att hon (Nora) vaknade kl 06, och tyckte jag skulle göra kullerbyttor då" Nä, jag nämde aldrig det men nu nämner jag min mamma. (För jag tror att det är de hon vill) Mamma: Kolla in minikopian av dig :)

3 Comments:

  • At 10:30 am , Blogger Minna said...

    Hahaha

     
  • At 1:30 pm , Blogger hampa said...

    Va bra :)

     
  • At 3:04 pm , Anonymous Anonymous said...

    Oh va söt!
    Erfaren mamma uttalar sej..
    "viljan utvecklas med åldern"
    Så det kommer fler tillfällen i framtiden att skratta åt......
    var ej orolig ! / mormor Ewa

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home