nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, July 05, 2006

trött men ändå inte

Att få sin vilja igenom kräver tålamod och uppfinningsrikedom, två egenskaper som Nora tar fram vid nästan varje läggdax. Hon står upp i sängen, sjunger och ropar högljudt. Tyvärr ger det henne inga resultat men det ger oss många skratt. Mina favoritrop är:

- Lilla pappsen!
- Teatergråt följt av Mamma, Jag ledsen nu!
- Teatergråt följt av Mamma, jag grinar!
- Hjälp mig upp, inte sova.

4 Comments:

  • At 10:17 pm , Blogger Minna said...

    hahahaha. jag vet inte vilket jag tyckte var roligast. men jag tror "lilla pappsen" vinner. hahahha

     
  • At 10:44 pm , Blogger hampa said...

    Hajja hur svårt det är att inte skratta så hon hör.

     
  • At 12:11 pm , Anonymous Anonymous said...

    Tanterna på jobbet kom in och undrade vad som var så roligt, jag fick bara ur mig "lilla pappsen"

     
  • At 1:40 pm , Blogger hampa said...

    Ibland ropar hon morsan efter mig :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home