nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Sunday, August 13, 2006

Hippietäcket


Jahapp, då har 4 veckor gått och det är jobb imorgon. Vi har haft det superskönt under semesten; vart i Dalarna, ätit glass, vart på F Badet,hälsat på i N-tälje men vi har också slitit. Jörgen med att få vårt gästrumklart och jag med att få filten klar. Jörgens kommentar om att "snart är det vinter! Hur går de med filten?" var som att trycka på en knapp. Nä nu dj-r! Och så blev den färdig, och jag är sååå stolt.

Med en snart 2-årig Nora har man aldrig tråkigt. Hennes skönaste kommentarer är, när hon puttat sin kompis rätt ner i den vatenfyllda barnpoolen och jag frågar va hände Nora och hon svarar "Hon dykte! Eller när vi hälsade på gammelfarmor i Dalarna och har svårt för att komma ihåg hennes namn (Hjördis) och tillslut bara kallar henne "Lilla tanten". Asroligt när hon ropade lilla tanten, kom här.

4 Comments:

  • At 4:50 pm , Blogger Minna said...

    SHIT, vilket täcke!!!!!! Stora applåder till lilla mamman.

     
  • At 6:07 pm , Blogger hampa said...

    eller hur!? Jag är så himla nöjd.

     
  • At 9:35 pm , Anonymous Anonymous said...

    Ja,den "pyssliga ådran"går i arv!!!
    /mamma Ewa

     
  • At 11:29 pm , Blogger hampa said...

    Mamma Ewa: Ja, det verkar inte bättre. Jag måste snart söka Anonyma Virkare :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home