nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, August 28, 2006

pytonmamma


Nora har bytt säng; ut med spjälisen och in med växa-sängen. Vi trodde att hon skulle njuta av sin nyvunna frihet och komma upp. Och sovaproceduren skulle bli timlång men hon är ju så cool så hon bara ligger och sjunger en stund sen somnar hon. Fast hon gjorde ett gulligt försök igår. Hon sjöng i 45 min sen tystnade hon en stund för att sen ropa Mamma! Jag har jaknat nu.

Det är riktigt roligt att vara och prata med henne. Vissa saker lär hon sig tydligen fort. När jag och J pratar får vi ofta säga till henne att nu pratar vi, du får vänta lite. Igår sa hon till mig, med myndig röst, mamma jag patar nu!. Hon snackar långa meningar och ibland vet man inte vart hon får allt ifrån som typ idag när hon och jag låg och mös i hennes säng. Då sniffar hon mig under armen och säger Du luktar pyton Jag skrattade så jag nästan dog. Detta återberättade jag för min mamma några timmar senare och säger "jag höll på at pissa på mig" varv hon säger Jag pissar på mig och skrattar teatraliskt.

3 Comments:

  • At 11:25 pm , Anonymous Anonymous said...

    älskar att sova = släktdrag från mamma sida. //mormor Ewa

     
  • At 2:10 pm , Anonymous Anonymous said...

    Får man använda den där taktiken "nu pratar jag och X" även på vuxna? Vi har en tant på jobbet som aldrig kan lyssna!

     
  • At 8:45 pm , Blogger hampa said...

    Mormor Ewa: I rakt nedstigande led.
    Kemisten: Prova! Jag är övertygad om att det funkar. Hon lär ju bli paff (de första ggr iallfall..)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home